En konferens med företaget ger otroliga möjligheter för organisationen att utvecklas och bli starkare. För många företag är konferenser grundläggande för att öka kunskapsnivån inom företaget samt ett sätt att skapa gemenskap. Därför är det mycket viktigt att planera ordentligt för att få en lyckad konferens.
Att boka din konferens på Elite hotell i Uppsala har många fördelar. De erbjuder vackra och funktionella konferenslokaler som passar alla dina behov. Hotellet ligger även väldigt bra till i stan, precis intill Centralstationen. Om du eller några av dina anställda flyger ligger hotellet bara 20 minuter från Arlanda. Smidigare än så blir det inte!
Tänk på detta när du bokar konferens
Det första steget i planeringsfasen av en konferens innefattar att fastställa vilket syfte och mål konferensen har. Hur vill du att konferensen ska vara utformad och vad ska den innehålla? Det är viktigt att alla deltagare på konferensen känner sig sedda och hörda så säkerställ att du planerar in mycket öppen dialog. Det är alltid uppskattat att blanda business med pleasure, vilket är en ytterligare fördel med att planera in din konferens på Elite hotel i Uppsala.
”Det ska finnas utrymme för fikapauser och mingel och gärna en middag på kvällen”, säger Tomas Eriksson, föreläsare och organisationskonsult. Han menar att det ger möjligheten för alla deltagare på konferensen att umgås och komma varandra närmare. Att ha roligt tillsammans är viktigt och kommer att göra det lättare väl tillbaka på jobbet att bolla idéer och komma på lösningar.